-->
Vi som jobbar och startade Smaragdresor har alla en gediget förflutet i resebranschen och med Resor. Vi har alla spenderat mycket tid som guider i framför allt Sydamerika och Afrika, men även Europa och Amerika. Vårt främsta mål är att våra gäster, skall få en unik reseupplevelse varje gång man reser med oss, varken man betalar för slott eller koja. För oss är det upplevelsen som är Nr. 1.
Vi har ett kundfocus där vi vill dela med oss så mycket som möjligt, vi kommer att vara tillgängliga under resans gång och vi har fantastiska guider som kommer hjälpa er hela vägen. Vår främsta belöning är när ni reser med oss igen.
Vad gör oss speciella?
Förutom att vi att vi har ett stort kundfocus så utmärker vi oss även på andra saker. Vi erbjuder ett antal välplanerade och prisvärda resor som har varit testade och utförda många gånger, vi är dock medvetna om att alla inte gillar samma saker.
1. Välj dina egna utflykter
Vi har därför lagt upp våra resor så att man kan följa med och välja bort det man inte vill ha, allt för att hålla resan så prisvärd som möjligt. Vi har många gånger haft med gäster som betalar dyrt för att följa med på tex snorklingsutflykter, men inte vågar snorkla. Många av våra gäster har stannat hemma om vildmarks-hiken blir för påfrestande. Vi lägger pengarna på det ni verkligen vill göra. Man kan självklart boka på sig på plats mån av tillgänglighet.
2. Bagage på flyget
Flygbolagen har hittat nya sätt att tjäna pengar, en stor faktor är bagage. På vissa sträckor är bagaget dyrare än flygbiljetten. På vissa långdistansflygningar kan bagaget kosta 2000kr. Som reseguide under många år uppskattar vi att ca 20% procent föredrar att resa med endast handbagaget. Vissa par nöjer sig med att checka in en väska tillsammans. Vi vill på detta sätt vara transparanta och ge er möjlighet att själva bestämma över er resa.
3. Betalning.
Det kanske känsligaste ämnet av dem alla. När man bokar en resa har man sedan en veckas betänketid/ångervecka innan man betalar sin anmälningsavgift (gäller endast resor som bokas fram till 14 dagar före avresan). Man får då samtidigt en slutbetalningsfaktura som skall vara betald innan hemresan slut. (se upp med dyra förseningsavgifter). Man kan inte välja att inte betala p g a att man blev sjuk eller inte uppskattade resan eller dylik. Man har gått igått ett avtal man måste fullfölja.